Ekonomi

Küresel otomobil üreticileri Pekin fuarında Çinli ortaklar arıyor

Bu hafta başlayan Pekin otomobil fuarında, Volkswagen (ETR:VOWG_p) ve Toyota Motor (NYSE:TM) gibi küresel otomobil üreticileri, dünyanın en büyük otomobil pazarındaki varlıklarını güçlendirmek için aktif olarak Çinli şirketlerle ortaklıklar arıyor. Bu yabancı şirketler, Çin’in hızla büyüyen ve pazarda önemli adımlar atan elektrikli araç (EV) üreticilerini yakalamak istiyor.

Toyota’nın yapay zeka ve büyük veri için Tencent ile işbirliği yaptığını duyurması ve Volkswagen’in Çinli elektrikli araç girişimi XPeng (NYSE:XPEV) ile ortaklığını tanıtması ile Avrupalı ve Japon otomobil üreticileri özellikle proaktif davrandılar. Renault (EPA:RENA), Li Auto (NASDAQ:LI) ve şimdi otomotiv alanına giren akıllı telefon üreticisi Xiaomi ile EV ve akıllı araç teknolojilerini keşfetmek için “önemli görüşmeler” yaptı. Nissan (OTC:NSANY) da Baidu (NASDAQ:BIDU) ile yapay zeka ve akıllı otomobillere odaklanan bir ortaklık kurduğunu açıkladı ve Nissan CEO’su Makoto Uchida Huawei’nin otomotiv tekliflerine ilgi gösterdi.

Avrupalı otomobil üreticileri, LIDAR tedarikçisi Hesai Technology’ninki gibi stantları ziyaret eden daha fazla üst düzey yöneticiyle fuardaki varlıklarını artırdı ve gelişen pazarda rekabet etmelerine yardımcı olabilecek ortaklıklar kurma konusunda güçlü bir niyetin sinyalini verdi.

Volkswagen ve Mercedes’in de aralarında bulunduğu Alman şirketleri, üretimin yerelleştirilmesi ve yerel ortaklıklara yatırım yapılması üzerinde durdu. Volkswagen 2030 yılına kadar Çin’deki lider yabancı otomobil üreticisi konumunu korumayı hedefliyor. Alman VDA Başkanı Hildegard Mueller, Çinli tüketicileri çekmek için sosyal medya platformlarında otomobil influencer’ları ile işbirliği yapmak gibi yeni pazarlama stratejilerinin altını çizdi.

Bu çabalara rağmen, yabancı markaların Çin’in binek otomobil pazarındaki payı son iki yılda %57’den %48’e düştü. Toyota’nın Çin’deki pazar payı da geriledi; GAC ve FAW ile ortak girişimleri geçen yıl pazarın %7,9’unu ele geçirirken, bu oran 2022’de %8,6’ya düştü. Toyota, Tencent’in teknolojisini bu yıl piyasaya sürülecek Çin yapımı bir binek araca entegre etmeyi planlıyor.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Ancak GAC Honda Automobile’dan Katsuhide Moriyama gibi bazı yöneticiler, Çinli elektrikli araç üreticilerinin hızlı gelişim döngülerine ayak uydurma konusundaki endişelerini dile getirdi. Bu arada, Ford (NYSE:F) ve General Motors (NYSE:GM) gibi Amerikan otomobil markaları Çin’deki pazar paylarının azaldığını gördü ve Ford’un CFO’su John Lawler, şirketin Çin’de daha fazla yatırım yapmayı planlamadığını, bunun yerine mevcut varlığını sürdürmeyi tercih ettiğini belirtti.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

karakopru-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort